hr | en

U
subotu, 7. prosinca, od 11:00 do
15:30 sati u Meštrovićevom paviljonu, popularnoj „Džamiji“, otvorena je izložba učeničkih istraživačkih radova koji
tematiziraju razdoblje Drugog svjetskog rata i poraća na području Hrvatske.

Projekt
je započeo sredinom  rujna kada su s
učenicima sudionicima održani treninzi koji su uključivali radionice njihovih
profesora i suradnika s temama iz lokalne povijesti, te studijska putovanja na
mjesta stradanja i sjećanja u lokalnim zajednicama. Definirane su teme i metode
istraživanja  te su u narednim tjednima
učenici istraživali zadane teme uz vodstvo svojih mentora: Vedrana Ristića za učenike III. gimnazije Osijek, Helene Strugar iz zagrebačke Gimnazije
Lucijana Vranjanina i Sanje Simper
za učenike gimnazije Eugena Kumičića iz Opatije i potporu lokalnih organizacija
civilnog društva.

Svrha
projekta bila je poticanje inovativne nastave povijesti kroz istraživački rad
na osjetljivim temama iz zavičajne povijesti, ali i jačanje svijesti  o nasilnom naslijeđu unutar triju lokalnih
zajednica.

Predstavljanje
je počelo u 11:00 uvodnim riječima Dee
Marić
i Emine Bužinkić, nakon
čega je slijedilo učeničko predstavljanje nekih od radova. Predstavljeni su
sljedeći radovi:

Stradanja
Folksdojčera u sjećanjima ljudi
, Diana Budisavljević, Spomenik
iskrcavanja JA u Istri
, Sudbina osječkih sinagoga, Spomenik
židovskim žrtvama nacističkog terora u Opatiji
, Antifašistički spomenici
u Osijeku, Spomenik Jama u Ičićima
.

Nakon
toga, mentori učenika otvorili su izložbu plakata na kojima su detaljno
prezentirani rezultati istraživanja, a učenici su bili i kustosi, odgovarajući
na pitanja zainteresirane javnosti o njihovim istraživanjima. Nakon ručka,
slijedilo je stručno vodstvo Saše
Šimprage
po Trgu žrtava fašizma i okolnim ulicama, te radionica na temu
„Kako želimo učiti povijest?“ unutar koje su učenici strukturirali i
prezentirali vlastite preporuke za poboljšanje nastave.

Događaj
su zatvorili završnim riječima Dea Marić, koordinatorica projekta i nastavnici
Sanja Simper, Vedran Ristić i Helena Strugar. U sklopu završnog događaja,
prezentirana je i publikacija Moj zavičaj kroz vrijeme koja daje pregled
projektnih aktivnosti, sadrži sva učenička istraživanja i refleksije suradnika
o projektu.

Publikacija je dostupna
u prilogu.